VEIEN MOT FCI3!

Vi fortsetter suksessen fra tidligere år!

VEIEN MOT FCI3

Vår store satsing på kurset "Veien mot FCI3" fortsetter også i 2024!!

Flere elever fra 2021, 2022 og 2023 har oppnådd fremragende resultater, debutert med førstepremier i aktuelle klasser, og har kunnet melde om utrolig progresjon. Elever fra de første årene har fortsatt å vise fabelaktig progresjon og enda flere gode resultater. Deltakerne gir også tilbakemelding om hvor mye mer effektiv treningen har blitt, og hvor mye fortere hundene lærer nye ferdigheter.

Vi har derfor bestemt oss for å gjennomføre kurset også i 2024l!

Så drømmer du om å starte i lydighet klasse 3, få en LP3-tittel eller kanskje til og med bli norsk lydighetschampion?

Har du også lyst å starte din hund i øverste klasse i LP - altså FCI3?

Føler du at du trenger hjelp på veien for å nå målet ditt?  Er du redd for at du ikke skal takle konkurranser på grunn av nervøsitet?

Da bør du lese videre her!

Målet med kurset er å få flere til å starte på LP-konkurranser i klasse 3 og FCI3. Hvilken rase du har spiller ingen rolle, vi vil gjerne se et langt større mangfold i raser enn det vi ser i dag. For å få utbytte av kurset må du derimot virkelig ha lyst  til å trene hund og til å satse på framtidig deltakelse i lydighetskonkurranser.

Kurset har ingen krav til forkunnskaper hos verken deg eller hunden. Vi tilpasser treningen til deg og din hund! Vår erfaring er at dersom man starter tidlig å lære hunden det den må kunne for å klare øvelsene i de høyeste klassene, desto større sjanse har man for å nå målet.

Kurset strekker seg over et halvt år og tar for seg alle øvelsene i de to høyeste klassene i lydighetsprogrammet (gjelder fra 1.1.22).

Like viktig som selve øvelsene er det å fokusere på hva som skal til for å få hunden til å prestere gjennom hele programmet og over tid, hva som skal til for å oppnå den høyeste karakteren, og hvordan man kan forberede seg til konkurranse og få hunden til å stråle i ringen. Vi gir deg også nødvendige verktøy for å håndtere nerver, både før og under konkurranse!

Det benyttes kun belønningsbaserte metoder. Bruk av aversive metoder, dvs. bruk av metoder som medfører ubehag for hunden, vil vi ikke se og kan medføre utestengelse fra kurset.

Hovedinstruktør for alle kursene er Hilde Ulvatne Marthinsen. Medinstruktører er Tone Merete  Berg og Ann Katrin Neby.

Kurset inneholder blant annet:

Gjennomgang av innlæring av alle øvelser i klasse 3

Gjennomgang av innlæring av alle øvelser i FCI3

Kurs i treningsplanlegging

Samordning av øvelser og trening av kjeder

Hvordan trene mot konkurranser?

Hvordan takle forstyrrelser?

Personlig oppfølging i hele kursperioden

Webinarer med flere dyktige forelesere

Tilgang til kursmateriell i et helt år

Nyttige treningstips for hver øvelse

Og mye, mye mer!

ALL LECTURES WILL BE AVAILABLE IN ENGLISH! FOLLOW UP WILL ALSO BE GIVEN IN ENGLISH!

Høres dette spennende ut?

Trykk på de tre kursvariantene under for å lese mer om hva som inngår i de ulike variantene.

VIP

Online Pluss

Dette er hva tidligere elever sier om kurset

Wenche og Lea

(VIP)

Helt fantastisk opplegg. Masse valuta for pengene i form av lærerike samlinger, både live og online undervisning, foredrag, konkurransetrening og masse mer!

Wenche og Lea har LP1 tittel, og trener mot FCI3!

Elin Lara og Vissa

Island

(Online)

FCI3 Kurset er det beste jeg noen gang har opplevd. Har fullstendig endret måten jeg trener hundene mine på og vi har gode konkurranseresultater. Anbefaler 100% og gi 5 stjerner!

We made it and thanks to Hamar’s hundeskole!

Dette er hva noen av deltakerne har oppnådd i 2021, 2022 og 2023:

VIP:

Liv Marit og Nora – LP1 tittel, 1. premie i LP3 med CERT!

Linda og Vixey - LP1,  premiering i LP3

Anne og Doris - Opprykk til LP3

Wenche og Lea - LP1

Hege og Frigg - debut i LP2

Eva og Frida - 1. premie i LP1

Ann Katrin og Nemi - debut i LP3

Elisabeth og Nelly - LP2 tittel!

Online Pluss:

Kathrine og Chinoomi - 1. premie og seier i LP2, Norgesmester i LP2 (2023) og NLCH samme år!

Thorhildur og Dis – Start i Elite (Island)

Åse og Arja/Alva - flere mellomtitler i RL

Online:

Elin Lara og Vissa - LP1 (Island)

Elin Lara og Vilji - LP1 (Island)

Elin Lara og Hroi - LP2

(Island)

Joanna og Conan - LP1 (Island)

Groa og Loa - LP2 (Island)

Heidi og Sot – LP1